torsdag 4 oktober 2012

Rock of Ages

@
Jag avskyr musikaler. Både på scen (gud hjälp mig från himmelen i all din visa kraft och styrka!) och på vita duken ("jag vill ha mina biljettpengar tillbaka och kan du ringa på en ambulans tack för jag har lagt mina avrivna öron i en godispåse.."), med ett endaste undantag. Rock of Ages var alltså aldrig ens menad med mig i åtanke som publik, men den vill så gärna försöka. Nu floppade den hårt på bio och det visar också att t.o.m folk i allmänhet inte ens orkade. Rock of Ages kan vara det sämsta jag sett i år av allt det sämsta, eller snarare det sämsta jag FÖRSÖKT se i år. Det är en kombo av allt jag hatar. Slakten av gammal snäll-rock, pratsjungandet, låtsasmisären, låtsasglamoren, låtsas-låtsas, "busiga" humorn etc. Folk är överallt i synk och i takt, kommer in och utsjungande i bild som i nån jävla musikal... Jag gillar annars de flesta inblandade framför kameran -Tom Cruise, Malin Akerman, Alec Baldwin, Paul Giamatti m.fl. Detta hjälper dock inte det här projektet ett smack. Fruktansvärt dravel. Fruktansvärt.
/Vrångmannen

Inga kommentarer: