lördag 26 januari 2013

The Watch

@@@@
HAHAHAHAHAHAHAHA! Vad fan hände precis!?!?! Exakt vad i helvete var det där?!?!?!?! HAHAHAHAHAHAHA! Vilken underbart sjukt och skruvad rulle det här är. Den här filmen bör verkligen upplevas utan att man vet alltför mycket om den. Låt mig bara säga att Vince Vaughn är fantastiskt rolig i sin vanliga roll som sig själv (lite lagom dryg, översittaraktig och egocentrisk), Ben Stiller är kanon i sin vanliga roll som sig själv (stissig, extremt regelmässig och torr), Jonah Hill är underbar som kaxig, tuff och helt slut och nya bekantskapen Richard Ayoade (ni har kanske sett honom The IT Crowd vilket var en teveserie jag aldrig följde) är sjukt jävla rolig som utspejsad snubbe. De här fyra bildar ett medborgargarde som åker runt om nätterna och håller uppsikt över sin lilla stad där det skett en del mystiska mord som polisen inte verkar kunna göra nåt åt. Målet är att sätta dit mördarna och bli hjältar samtidigt som de kommer bort hemifrån en stund. Och givetvis är polisen mindre nöjd (och sjukt dryga mot dem också, kolla in Will Forte i en liten biroll som är roligast hahahahahaha!). Från typ första till sista sekund är det vansinnigt roligt, vansinnigt underhållande och helt enkelt bara vansinnigt. Mer säger jag inte för som sagt, det här är en film som gör en sån jävla vändning mitt i och bara blir nåt helt annorlunda än vad man först trodde. HAHAHAHAHAHA! Fantastiskt!
/Surskägget

1 kommentar:

Lina sa...

Jag trodde först att jag blev lurad av gratisvisningen som jag fick av stans biograf, men när jag sedan såg om filmen hemma för ett tag sedan så var den nästan lika bra som på bio. Vilket är: underbar, rolig och skitbra, men ändå inte helt fantastiskt bra som jag först inbillade mig i biografen.