tisdag 21 april 2009

Vrångmannen dissar Surskäggets dvd-samling

Förra sommaren råkade Surskägget befinna sig i mitt hem och gjorde då ett genant försök att dissa några av rullarna i min härliga filmsamling http://film4fucksake.blogspot.com/2008/06/surskgget-dissar-vrngmannens-dvd.html


Vengeance is a long time coming! Låt oss nu ta en liten titt långt in i Surskäggets GIGANTISKA filmgrotta och se vilket snask vi kan gräva fram.

1. Gigli
Surskägget har gjort det till sitt personliga korståg att tala om för folk att denna är ok. Det är den inte någonstans. Inte nog med att den är en av de mest bespottade rullar på senare tid den lever även upp till de snorloskorna. Ben Affleck är torpeden Gigli som ändå har ett hjärta av guld och Jennifer Lopez är lesbisk tuffing. Tillsammans kidnappar dom en mentalt handikappad brorsa till en åklagare för att maffian typ sa så. HAHAHAHA! Affleck spelar över så man tror man är på roliga timmen och killen som spelar mentalt handikappad har kollat på Rain Man men glömt att man måste ha talang. Är detta en fars? Är det på riktigt? Vem skrev det här? Hahahaha! Regissören Martin Brest (Snuten i Hollywood, Midnight Run, En Kvinnas Doft) måste ha sniffat lim och Al Pacino i en bisarr biroll skall SKÄMMAS! Att se filmen är att fela, att äga den är fruktansvärt och horribelt. Ta nu ditt förnuft till fånga skägget och åk till närmaste sjö. Kanske flyter fanskapet en liten stund innan det sjunker till botten.
SURSKÄGGET SVARAR: Precis som Vrångmannen sist är jag snabb till försvar. Visst är det så att med en så stooooor filmsamling som man har slinker det alltid igenom ett par ettor (att Vrångmannen missade de uppenbara träskbottennappen som Godzilla, Spawn och Solstorm fattar jag inte men men). Gigli är och förblir en sjukt underskattad rulle. Jag hävdar nu och kommer alltid att hävda att filmen fick skit för att Affleck och Lopez dejtade och alla tidningar bara skrev skit om dem hela tiden och filmen fick en del av den skiten av bara farten. Det är en klockren trea, och jag var underhållen mest hela tiden.

2. 28 Dagar
Sandra Bullock är en pillerknaprande alkis som tvingas in på ett hem. Filmen i sig kanske funkar på TV en söndag om man verklig..nej nej NEJ! Man kan nästan se Bullocks desperation - jag är allvarlig skådis men är ändå så där söt som ni minns mig i alla myskomedier. Hon vill så gärna vara både rolig och allvarlig men blir inget. En komedi som ingen skrattar åt och ett drama som ingen bryr sig om. Sliskigt, förutsägbart och en dvd man absolut inte kan äga. Jo just ja, det kan man visst..


SURSKÄGGET SVARAR: Jaha, vaknade nån upp på "jag-tror-jag-ska-pissa-Sandra-Bullock-i-ansiktet-humör" idag eller? Visst, det är ingen Oscarsvinnare, men som feel-good-rulle en fredag när man sitter å myser lite med sin flick/pojkvän funkar den mer än väl. Bullock har charm så det räcker och blir över även för en standardrulle. Jag säger trea!

3. Hotet
När Stefan Sauk hoppar in genom fönstret och bryter nacken av skurken hade regissören Kjell Sundvall hoppats på att folk skulle jubla. De som orkade sig genom det här dravlet så pass länge garvar eller blir förbannade. En makalös film som är skoj om du har nån polare över på grogg och vill känna dig lite överlägsen med den klassiska repliken "jag skulle ha gjort det bättre". Hotet är en av de filmer där de flesta med regidrömmar och lite vett hade lyckats. FY DONG vilket prutt och äger man den så ska det vara som ett litet internt skämt, inte som Surskägget som tycker den är ok och vill även äga den på Blu-ray!

SURSKÄGGET SVARAR: HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA! Kan bara hålla med Vrångmannen om allt. Jag försvarar ägandet med att man inte kan slänga en film (det är emot mina principer) och det finns inte en begagnatbutik i världen som köper in den här dyngan för en krona ens. Att jag skulle tycka den är ok och vilja ha den på Blu-Ray säger nog mer om Vrångmannens önskemål än mina..

4. Stealth
Ok den här är det i allafall lite fart i och Jessica Biel meeeeeen C'MON! Vilken bortglömd soppa till dussinrulle som nu endast fyller en funktion, att dra ner medelbetyget i Surskäggets stora filmsamling. Fun and dumb men mest dumb med bitvis ganska dåliga effekter och för mycket by the book we have seen it before hela tiden. Titta och glömma är alltid ok men äger man den måste man gräva djupare och alltid fråga varför, varför VARFÖÖÖR?!! Och Jessica Biel.


SURSKÄGGET SVARAR: Men come on! Recenserade den här för ett tag sedan. Gav den en trea då och står för den än!

/Vrångmannen (med Surskäggets svar)

2 kommentarer:

Sara sa...

Sjukt kul - jag vill se Surskägget hämnas och sedan Vrångmannen igen!

Unknown sa...

Jag har fanimej sett MYCKET värre rullar i surkäggets samling!
Gräv mer vrångis!!!