lördag 17 april 2010

Three Amigos

@@@@
Ja, vad ska man säga? Regissören John Landis (Deltagänget, The Blues Brothers m.fl) i högform och förmodligen helt galet hög på koks. Steve Martin, Martin Short och Chevy Chase. Westernmiljö. Förväxlingsbuskis med både stora och små skämt. Har ju sett den här många gånger och alltid älskat den. Three Amigos är och förblir en härlig klassiker i genren. Den osar helt enkelt glädje, påhittighet och är skitkul. Samtidigt är den helt galen och inget ”makes sense” egentligen. Hahaha! Koksen. Det här är verkligen den fina tiden och en komedi som man kan se på vilket humör som helst och när som helst kan bara dömas därefter. Se den (eller se den igen)!
/Vrångmannen

@@@+
"We are the three aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaamigos". Vad ska jag säga? Chevy Chase när han troligen var mest på Kokain, och troligen de andra med. Beviset på att droger kan vara bra? Frågetecken? Ja, detta är nog troligen beviset på att droger kan vara bra.
Det enda man kan önska är att man fick vara med i den underbara tid och leverne som dessa män hade på 80-talet. Knarka, vara less på allt, ha vackra kvinnor och samtidigt vara automatiskt rolig.
Det är otroligt svårt att ge en recension på en gammal film som jag vet att jag älskar, men nu va det ett tag sen man såg den i alla fall. Såååååå... Hmmmm... SNL-gänget gjorde väl ett stort antal filmer under 80- och 90-talet men denna kommer nog alltid att vara den som fastnar i minnet som den roligaste. Jag måste nog ändå tro att det mesta av komiken kommer ur drogerna, men vad gör det?!
Suverän SNL-komik i fullständigt galen miljö gör mig glad som sjutton. Jag inser även, mer, på gamla dagar hur sjukt långt före sin tid pojkarna var under det förövrigt vidriga 80-talet. 4:an hänger i luften, men landar i en 3:a plus. Vilket jag vet är för lite men herregud, film4fucksake.com?! Ja måste pissa....
/PTB

Inga kommentarer: