tisdag 31 mars 2015

Pitch Perfect

@@@@
En film självaste Vrångmannen kallade "skitrolig och medryckande"! Wow, bara en sån sak. Och jag kan bara hålla med honom. Upplägget är kanske inte det jag skulle tro skulle locka mig som mest. Det handlar om á capellaband på college som tävlar mot varandra...i á capellasång...gamla dammiga á cappellalåtar. Men samtidigt är det också ett annat upplägg som jag gillar mer än nåt annat nästan. Det utspelar sig på college. Och som ni vet är jag sjukt svag för high school och/eller collegefilmer. Oavsett rycker filmen tag i en direkt från start och sen hänger man flinande med och njuter av åkturen. Anna Kendrick (Up In The Air, Twilightrullarna, End of Watch) är perfekt i huvudrollen som tjejen som lite mot sin vilja sveps in i dessa á capellanördars tävlingar med en radda klockrena biroller runt sig (Brittany Snow och Rebel Wilson är nog de två namnkändaste i den högen). Vi får lite skratt, lite gråt, lite musik och lite kärlek. Och det funkar alldeles utmärkt tack så mycket. I år kommer uppföljaren och jag längtar redan.
/Surskägget

2 kommentarer:

Henke sa...

Jag älskade denna film!

http://fripp21.blogspot.se/2013/06/pitch-perfect-2012.html

Vrångmannen sa...

Härligt Henke! Vi ser fram emot tvåan rejält :)