torsdag 25 februari 2016

Pitch Perfect 2

@@@@
Ettan var en riktigt charmig liten pärla om ett ämne så osannolikt att i alla fall jag aldrig trodde att jag skulle orka ta mig igenom ens fem minuter. Á capella. Låter det sexigt? Inte speciellt. Oftast framkallar det smärre kräkbesvär faktiskt bara jag tänker på fenomenet. Men lo and behold Pitch Perfect lyckades göra ämnet inte bara underhållande utan jävligt kul och intressant också. Tvåan följer samma karaktärer och det är samma grundstory (á capellakör tävlar mot andra á capellakörer för att vinna mästerskap mot alla odds) men där ettan var lite sockersöt och mysig i sin humor har man helt tappat alla begrepp i tvåan och dundrar på som om detta vore SNL på crack! HAHAHAHA! Elizabeth Banks som vi mest känner som skådis/komedienne har fått ta över registolen på denna uppföljare och det märks att det är hon som styrt in skutan i humorgrumliga vatten. Hehehehe! Den här typen av humor förväntar man sig i en Will Ferrellrulle och det är så jäkla friskt och fräscht att få se den i en "mainstreamfilm" som detta ändå ska vara. Mer sånt. Trean är tydligen redan på väg med Banks tillbaka i registolen och jag längtar redan.
/Surskägget

Inga kommentarer: