måndag 10 december 2018

Julkalendern 10 Dec - Djungelboken


@@@@
Var nöjd med
Allt som livet ger
Och allt det som du kring dig ser
Glöm bort bekymmer, sorger och besvär!
Var glad och nöjd
För vet du vad
En björntjänst gör ju ingen glad
Var nöjd med livet som vi lever här
Varthän jag än strävar
Varthän jag än går
Står ljung och snår
Kring mina spår
Jag älskar bin och deras bon
För honung är ju min passion
Och vill du av myror få munnen full
Så ta en till under sten och mull
Och kanske - Smaka på dom..!
"Äta myror?"
Det är världens käk
Kittlar dödsskönt i kistan!
"Mowgli, se upp!"
Var nöjd med allt du ser och allt som livet ger
"Men när?"
Allt livet ger...
Var nöjd med
Allt som livet ger
Och allt det som du kring dig ser
Glöm bort bekymmer, sorger och besvär!
Var glad och nöjd
För vet du vad
En björntjänst gör ju ingen glad
Var nöjd med livet som vi lever här
Om frukter de lockar
Banan eller bär
Se till att du plockar
Dom utan besvär
Vill du plocka frukter av bästa klass
Så använd din höger och vänster tass
Men klorna dom ska du dra in
Så fort du ska ta en fin apelsin
Hoppas att du har förstååått?
"O, ja. Tack Baloo!"
"Oj, oj... Så utomordentligt fånigt..."
Kom an katten, det svänger ju!
Var nöjd med livet som vi alla lever här
"Bland träd och bär!"
Vi lever här

/Surskägget

Inga kommentarer: