måndag 31 december 2018

Nyårskaramell 2 - The Infiltrator

@@
Vad sägs om att vi får alla filmer med "The" i titeln och som har max en tvåa i betyg ur vägen nu medan klockan ändå är mitt i natten och ingen vettig människa är uppe och läser det här ändå? Bra, då säger vi så. Den här filmen hade jag lite högre förhoppningar på måste jag säga. Bryan Cranston, Diane Kruger, John Leguizamo, Saïd Taghmaoui och Benjamin Bratt i rollistan tyder ändå på att det borde vara hyfsat bra skådespelat. Och den sanna storyn om hur CIA försöker infiltrera Pablo Escobar bara för att få FBI efter sig eftersom att man inte pratar med varandra är ju egentligen jätteintressant. Tyvärr lyfter det hela aldrig. Det är lite ofokuserat och nu när jag skriver det här ett par månader efter att ha sett filmen minns jag den knappt och det är aldrig ett bra tecken. Nja, bättre än så här borde de inblandade kunna.
/Surskägget

Inga kommentarer: