måndag 12 maj 2008

Det kom ett mail...

Hehehehe. Ibland är det kul att vara lite busig. Tidningen Allt om Film har i månadens nummer ett par sidor med en genomgång av Stephen Kingfilmatiseringar. Ungefär som vi hade för ett tag sen (läs lite längre ner för länken till det inlägget). Självklart är detta en ren slump, meeeeeeeeen det är alltid kul att retas lite så följande mail gick iväg:

"Hej alla glada på AoF!
Vi läste precis senaste numret och fann till vår glädje att ni har den goda smaken att inte bara läsa vår blogg, utan faktiskt bli inspirerade av den till att skriva en föredömlig artikel om Stephen Kingfilmatiseringar. Upplägget är i det närmaste identiskt med hur vi hade lagt upp det hela (16 mars redan: http://film4fucksake.blogspot.com/2008/03/jag-blev-s-jdra-peppad-att-skriva-lite.html), men imitation är den högsta formen av smicker, eller hur? Fortsätt gärna bli inspirerade av oss även framöver så fortsätter vi bli smickrade.
Ha det gott i biomörkret!
/Vrångmannen & Surskägget (http://film4fucksake.blogspot.com)"

Som ni ser är det ett vänskapligt mail med lite glimten i ögat. Följande svar dök upp typ en halvtimme senare.

"Kul,

Men jag kan ju tala om för dig att jag inte alls kände till din blogg. Och nu när jag ser den så kan jag ju enkelt konstatera om att vi har inte alls samma urval, inte heller har vi skrivit samma saker. Om du skrivit "gjordes för TV med David Soul (Hutch i tv-serien Starsky & Hutch) ihuvudrollen. Tobe Hooper (Motorsågsmassakern) regisserade." och jag NÄSTAN det samma så beror det snarare på att det är fakta och inget annat.
mvh
Stefan Nylén"

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA! Det är helt ärligt det roligaste svar jag nånsin fått på ett mail. Han är lite arg samtidigt som han försöker hålla en glad ton samtidigt som han måste förklara sig att han visst inte kopierat nåt. Hehehhehee. Men Stefan, det är lugnt, vi vet att du inte snodde det från oss. Nu måste vi förstås anstränga oss att komma på nya såna här infallsvinklar och publicera inlägg här på bloggen som sen kan tänkas dyka upp två månader senare i AoF.

/Surskägget

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag gillar "men lilla gosse.." attityden i svaret. Det är stora krafter ni har att göra med :-)

Anonym sa...

Hehehehehe! EEEEHEHEHEhHEHEEHEHEH!!!!!

Henrik sa...

Jag läser Allt Om Film (och Stardust och vad de nu kallar tidningen den här veckan) och undrar om de verkligen gillar film? De verkar såga nästan allting nu för tiden... En del artiklar innehåller dessutom rena faktafel och bevisar bara ytterligare att skribenterna bluffar sig fram. I artikeln om George Clooney kallar man Return of the Killer Tomatoes för "lågbudgetskräckis" vilket är ett tydligt tecken på att man inte sett en sekund av filmen..

Sara sa...

Ordet "torrboll" poppade precis upp i mitt huvud. Jag undrar varför. Hmmmmm...

kalle sa...

Nu menar jag inte att bli filosofisk så här långt i efterhand, men är inte "lite arg samtidigt som man försöker hålla en glad ton" i sig en väldigt precis beskrivning av livet självt?