torsdag 16 oktober 2008

College

@@
http://www.imdb.com/title/tt0844671/
En rip-off på Superbad, Deltagänget och American Pie: Beta House. Fast lite sämre. Dock inte så dålig som ryktet gör gällande. Handlingen är lika klassisk som enkel. Tre highschoolgrabbar åker på helgbesök till ett college. Där blir de trakasserade av de tuffa killarna i det "frat house" de bor i. Samtidigt blir de kära i tre sexiga brudar i ett annat frat house. De trakasseras mer och mer och mer tills de blir utskämda inför heeeeeela skolan. Då är det dags för hämnd och hämnden är ljuv. Självklart får de brudarna i slutet, oroa er inte, man följer mallen till punkt och pricka. Roligast i filmen är ett par scener med Verne "mini-me" Troyer som spelar sig själv som alkad och vrång (förmodligen inte så långt från verkligheten). Lite väl många klichéer staplade på varandra, och en hel del prylar är snodda rakt av från Superbad (de tre grabbarna som det handlar om t ex) men i det stora hela är det en okej rulle som man kan glo på om man inte har nåt bättre för sig.
/Surskägget

@-
Bedrövlig på alla vis. Helt i avsaknad av timing, charm och garv. Okända dåliga skådisar som irriterar och klichéer så man nästan blir förtvivlad (vilket är ok om det finns hjärta och/eller lite hjärna). Jag gillar ju min ”shit” men det här är uselt skit. Jag blir arg bara jag tänker på den. Arg. Allt jag har sett i den här genren är bättre än den här. ALLT!
/Vrångmannen

Inga kommentarer: