torsdag 19 februari 2009

Body of Lies

@
Kanske är det för att jag läste Vrångmannens recension innan jag såg filmen men det känns verkligen som att Russell Crowe springer runt och käkar mackor hela tiden. Men faktum är att han knappt äter nånting alls i filmen (nåt godis eller nåt liknande en snabb gång i filmen om jag minns rätt). Känslan som består är dock verkligen att han stoppar mat i käften som den värsta Kjell Bergquist mest hela tiden. Upplägget borde vara rätt, Crowe och Leonardo DiCaprio som CIA-agenter (Caprio på fältet och Crowe som chefen i USA som styr allt via satellitövervakning) med Ridley Scott i registolen. Men när typ 100 minuter gått upptäcker jag att jag gäspar för tionde gången och att jag är helt ointresserad av hur filmen slutar. Så jag stängde av. Varför blev det såhär Ridley? Du gjorde bra skit förr, nu gör du mest skit. Visst, det pangas och sprängs och Leo slås blodig och sys ihop var och varannan bildruta och det är skitigt och närvarande och aktuellt och politiskt och smutsigt men fullkomligt makalöst tråkigt, trist och intetsägande. Fan vad sugen jag blev på en macka...
/Surskägget

Inga kommentarer: