söndag 27 februari 2011

Oscarsfacit - Vrångmannen

Japp nu sitter vi här sida vid sida. Riktigt farligt. Skägget är nog lite starkare än mig fysiskt men jag är feg, använder tillhyggen och har inget emot lite fängelse om man hånar mina favoriter. Här kommer i allafall mitt facit och det är som vanligt lite mer korrekt än skäggets gamla kladdpapper. Har inte tagit med alla nomineringar för då hade jag varit tvungen att hoppa från balkongen så det är ett gäng "viktiga" utvalda.

Actor in a Leading Role - Colin Firth. Kom ihåg att jag tippar inte på mina favoriter (har försökt se The King's Speech men guuuud det gååååår inte...DET GÅÅÅÅR INTEEEEE!) utan mer vem jag tror kommer att vinna. En britt som spelar royalty som har fel i huvet så han inte kan prata ordentligt. It's a keeper and a snoozy sleeper.

Actor in a Supporting Role - Christian Bale. Filmen är en klyschig handkamera. Bale är fantastisk.

Actress in a Leading Role - Natalie Portman. Jag VILL att Jennifer Lawrence ska få den för Winter's Bone men jag TROR att Natalie Portman får den. De är väl båda värdiga vinnare. I guess.. (läses som Homer Simpson när han får en för stor öl i "Australienavsnittet" men är ändå besviken.

Actress in a Supporting Role - Hailee Steinfeld tar hem den här. Amy Adams borde få den för The Fighter men juryn gillar ju ynglingar som imponerar och det gör Hailee absolut.

Cinematography - Roger Deakins för True Grit. Juryn älskar naturfilm, vidder, berg etc. Dom tror att det gör ett bra foto. Jag håller inte med men tror att den plockar detta.

Directing - Det svajar mellan David O. Russell (The Fighter) och Darren Aronofsky (Black Swan) naturligtvis. Oscarn går till...åh gud vad jag inte brydde mig meeeeen ok måste välja någon. Säger David O. Russell.

Film Editing - 127 Hours (Jon Harris).

Music (Original Score) - Inception. Ge Hans Zimmer en kasse med Oscars I PLAST!

Best Picture - The King's Speech pga att juryn gillar historiefilm, kungligheter, folk med lite fel i skallen (Colin hahaha!) och baserat på verklighet. Helt ärligt hörni det gåååår inte att se filmen HAHAHAHAHAHAA! DET GÅR INTE!

Writing (Adapted Screenplay) - Winter's Bone.

Writing (Original Screenplay) - Inception.

Här hittar ni alla nomineringar (om ni bryr er)

/Vrångmannen

Inga kommentarer: