lördag 20 augusti 2011

JA och NEJ (Surskägget)

3 saker jag verkligen ser fram emot i en snar framtid.

1. Superhjältarnas år 2012. Visst, vi har fått Thor, Gröna Lyktan, X-Men och Captain America på biodukarna i år. Men med undantag för X-Men känns ju ingen av de andra sådär superduperhäftiga. Thor, Lyktan och Cap'n är ju bifigurer som är roliga när de dyker upp och är med andra riktiga hjältar. Låt mig säga såhär, hur många av er samlade på Thortidningar? Nä, precis. 2012 bjussar ju däremot. Nolans avslutning på Batmantrilogin kommer - måste - vara den coolaste och ballaste superhjältefilmen nånsin. The Avengers med alla hjältarna i en å samma rulle kommer bli hur cool som helst. Och Judge Dredd kommer äntligen att göras som den borde ha gjorts redan på 90-talet. Rå, våldsam och blodig. Utan att Dredd tar av sig hjälmen! Bra skit.

2. Shark Night 3D och Piranha 3DD (ja 3DD). HAHAHAHAHAHA! Mer sånt här. Snygga, nakna brudar som blir uppätna av CGI-hajar/pirayor i lite för överdrivet blodiga ultravåldssekvenser. Man får sin tutte, man får sin haj, man får sitt garv och man får allt i 3D så kroppsdelarna verkar flyga rakt i ansiktet på en. HAHAHAHAHAHA! Mera mera!

3. Conan. Jag har inte ens vågat läsa recensionerna. Gissar att den är sågad så sjukt inihelvetes jävla mycket. Men. Snälla. Crom. Det här måste ju vara bra. Har alla Robert E. Howards berättelser om Conan. Har alla serietidningar med Conan som gavs ut i Sverige. Har sett Arnierullarna mer gånger än du knutit skorna. Och här har man lovat att man gått tillbaka till böckernas Conan. Dock inte storymässigt men känslomässigt. Måste. Bli. Bra. Vid Crom!

Åsså 3 saker som kan hoppa, skita och dö på samma gång.

1. The Amazing Spider-Man. Här kan jag bara hålla med Vrångmannen. Fuck you Sony! Fuck you up your stupid, greedy ass! Ge Raimi alla pengar han behöver å låt honom fortsätta göra det här med samma cast som förut. Vi behöver inte en omstart. Och Rhys Ifans som Lizard? NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!!!!!!

2. Clash of the Titans 2. Det här är så fel på så många nivåer att jag inte ens orkar bli upprörd. Jo förresten, det orkar. MEN GUD HUR I HELVETE TÄNKTE NI NU NÄR NI GÖR EN UPPFÖLJARE PÅ EN AV VÄRLDENS SÄMSTA CGI-SKITFILMER SOM NÅNSIN GJORTS! ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH!!!!

3. Kan dagens skådisar sluta vara stöpta i samma jävla mall och se så jävla lika ut? Är det Sam Worthington eller Channing Tatum jag ser på rutan? Är det Ryan Reynolds eller Chris Evans? Är det Andrew Garfield eller Robert Pattinson? Alternativt sluta se ut som etablerade skådisar. Är det Zoe Saldana eller Thandie Newton? Är det Taylor Lautner eller Matt Damon? Jag vet inte längre! Ååååååååååååååååååååååh!












Samma kisande blick, avlånga ansikte och perfekta tandrad. Taylor Damon? Matt Lautner?

8 kommentarer:

Henrik sa...

Ger fullständigt fan i princip alla superhjältar och mutanter. Jag samlade på Punisher-tidningar.

Fiffi sa...

Euhm....
"Taylor Lautner eller Matt Damon"....?

What? Menar du att dom är lika?

Vrångmannen och Surskägget sa...

Fiffi: Uppdaterade med bild på herrarna. Ja, dom är rätt lika.

Vrångmannen sa...

Men vilken av dom är vilken? Är det här en kuggfråga?? Vilken är vilken?!

Anna Nio sa...

1) Ja! 2) Ja, hahaha! 3) Nej, man rör inte arnie-filmer, INTE! Men jag ätnker ändå se skiten. Förstås.

1) Nej, skäms på sig! 2) Nej, SKÄMS PÅ SIG! 3) HAHAHA, don't I now it! :D

Anna Nio sa...

P.S. jag trodde att Taylor Lautner var den däringa Taylor Swift. De har ju samma förnamn och är ena jävla sopor bägge två, det är inte lätt!

Vrångmannen sa...

Oh. Ah. Hm. Oj. Icke prata illa om husgudinnan Taylor Swift. Ilskan. Ilskan. Oh. Aj. Huvudet. Värken. Ah. Oj.

Anna Nio sa...

Vänta, now it? Det var ett k där nånstans, det är jag helt säker på. Nån måste ha stulit det!

Vrångis: Hahahahaha! Puss!

P.S. Word verification: "strip". Jag skojar inte ens! WTF? :D