onsdag 25 juni 2008

Bästa biljakten

Tack och lov att Blues Brothers vann! Det är en av mina absoluta favvorullar med många sköna oförglömliga karaktärer, repliker och sång- och dansnummer. "I fuckin' hate Illinois nazis..." HAHAHAHAHA! Biljakten på slutet är på samma gång den coolaste och roligaste som fångats på film (jaaaa den i Bullitt är tuffare men det är en annan typ av biljakt). När John Candy och hans polisbil flyger in i en långtradare och han tar micken och glatt säger "We're in a truck" så vet man att det är bra skit.
/Surskägget

2 kommentarer:

Anonym sa...

USCH! Jag AVSKYDDE Blues Brothers då jag såg den för typ 1000 år sen. Bläeh!

Anonym sa...

Jag tyckte också den var dålig när jag var yngre, förmodligen för att jag var hårdrockare och inte gillade musiken, inte fattade Belushis storhet och bara tittade på skräckfilm. Idag är den riktigt bra och håller faktiskt. En klar @@@@ och ägs naturligtvis på dvd. CHOCKEN!