onsdag 18 juni 2008

Meet The Spartans

@@@@
Filmparodier duggar som regn som står som spön i backen nu för tiden. Date Movie. Epic Movie. Superhero Movie. Scary Movie. Ja, ni vet ju. Meet The Spartans parodierar till största del eposet 300 och slänger in skön samhällskritik i form av intelligenta och pricksäkra parodier på allt från Britney Spears och Lindsay Lohan till American Idol och Deal or No Deal. Från första till sista sekund formligen haglar skämten över en, och just som man trodde att man inte kan hitta på nya vinklar på en parodi så överraskar filmskaparna med fräscha idéer som man knappt trodde kunde kommas på. Skådisarna är lysande, från Kevin Sorbo och Diedrich Bader till Carmen Electra och Method Man. Aldrig kunde jag tänka mig att Carmen Electra var en så begåvad comedienne som en gång för alla verkligen bevisar för omvärlden att hon är mer än ett par silikontuttar. Om du bara ska se en enda parodi i år ska du se Meet The Spartans. Roligare går inte att ha.
/Surskägget
PS. Hela denna recension är förstås ett enda stort skämt. Faktum är att recensionen är det roligaste du kommer ha i samband med Meet The Spartans som är så genomusel att den inte ens är värd ett överstruket @ och som gjorde mig så förbannad att jag på riktigt, för första gången i mitt liv, skulle spöat skiten ur regissörerna med ett baseballträ om jag haft dem i närheten.

Inga kommentarer: