måndag 23 november 2009

In the Loop

@@@@
In the loop är en spin-off på den i hemlandet (England) superpopulära satirserien The Thick of It (som jag ej sett men ska fan se till att se för den är inne på sin tredje säsong tydligen åååååh!) och driver helt enkelt med västerländsk politik. Låter kanske inte så spännande men gud det är det. Handling i kort: USAs president och Englands premiärminister är lite sugna på krig, gärna någonstans i mellanöstern. Det är svårt att starta krig. Speciellt när det finns en massa mellanpolitiker, rådsmän t.o.m ett folk som kanske inte tycker det är så bra. Kampen att lura folket samt förvirra oppositionen kan börja. Jag måste erkänna att det fortfarande inte låter speciellt skoj. Vi följer i allafall en mycket svajig och osäker mellanpolitiker och hans assistent på äventyr i maktens korridor...men va fan! Det låter fortfarande som en kackfilm. Fuck it! Rullen börjar lite segt men blir snart det roligaste jag sett på bioduken på hur länge som helst. Brittisk rå humor när den är som bäst. Arga, gamla gubbjävlar skäller på varandra och svordomarna flyger åt alla håll som granater. Det är ett makabert ös av verbal slapstick och desperation. John Cleese garvar häcken av sig i graven OCH KARLN ÄR INTE DÖD ÄN! Lysande politisk satir. Grym brittisk komedi. Smart fartfylld rulle. Jag skrattade så jag bölade. SÅ! Nu kanske ni hajar. Check it out.
/Vrångmannen

Inga kommentarer: