måndag 23 november 2009

Underworld: Evolution

@@@
Vrångmannen recenserade trean för ett tag sedan. Ettan har vi inte ressat än. Och här får ni tvåan. Varför så bakvänt? Därför!
Jag gillade inte alls ettan och var skeptisk till att ens titta på tvåan. Meeeeeeeen Kate Beckinsale är söt och tuff och i värsta fall skulle jag se henne springa runt i tajta skinnbrallor även om resten av filmen var lika usel som ettan. Tack och lov var tvåan allt ettan borde varit. Ingen onödigt tillkrånglad story med mängder med karaktärer både vampyrer och varulvar som försöker lura varandra och alla andra med listiga, onda planer de grubblat på i flera hundra år. Nej. Här är det tokaction och röj som gäller från start. Det enda handlingen är till för i tvåan är att ta Kate från ett actionspektakel till nästa. Och det gillar vi. CGI-effekterna är väl ungefär lika apfula som i ettan, men jag köper det mer den här gången. Så länge man skjuter 500 skott i sekunden är jag nöjd. Tyvärr är fortfarande Scott "jag-är-sämst" Speedman med i den manliga huvudrollen, men hälften av tiden täcker de honom i nån CGI-effekt som halvvarulv vilket alltid är nånting. Ingen hjärna, bara muskler, men ibland är det precis det man vill ha.
/Surskägget

1 kommentar:

PTB sa...

Lyssnade du vad de sa i filmen? För storyn i 2:an är ju gravt mycket mer invecklad och tv-serieiefterhandspåhittad. Halvvampyrer, vampyrer, totalvampyrer, varulvar, jävlarinammavarulvar och blandraser... Se om ettan och se att det är den enda som faktiskt är snudd på riktigt bra av dessa 3. 3:an, brrrrrrrr... Och ja, jag vill äta upp hela beckinsale när jag är naken, skrattar och dricker sprit...