måndag 10 februari 2014

Berättelsen om Pi

@@@
Superhyllad av kritiker överallt och nominerad till alla Oscars man kan tänka sig och kammade hem fyra statyetter varav en för Bästa Regi (Ang Lee). Och hur var den egentligen då? Tack och lov för alla er har ni kommit till rätt ställe. Här tjafsas det inte och smöras inte utan det här Surskägget säger det som det är. Och i det här fallet är det såhär: En okej rulle som absolut inte förtjänar all hype den fått. Faktum är att det nu i skrivande stund gått ca ett halvår sedan jag såg den och jag minns den knappt. Det är en pojke och en tiger i en livbåt ute på havet. De slåss lite om maten och platsen på båten. Typ så. Visuellt snygg och bra specialeffekter. Mycket mer än så är det inte.
/Surskägget

3 kommentarer:

Henke sa...

2012 års mest överskattade film. Jag fann den smärtsamt pretentiös och rent ut sagt urtråkig. 1/5. Min revy:
http://fripp21.blogspot.com/2013/02/life-of-pi-2012.html

Henrik sa...

Filmen saknade helt poäng. Vad hade den med religion att göra alls? Han ljuger hela historien för att den ska bli bättre. Jaha? VARFÖR TITTADE JAG PÅ DET HÄR

Surskägget sa...

Ju mer jag tänker på det desto mer övertygad blir jag att jag gav filmen alldeles för högt betyg. En svag tvåa är mer rättvist och en etta är egentligen inte långt bort.