onsdag 5 februari 2014

Furious 6

@@@@
HAHAHAHAHAHA! JAAAAAAAAAAAA! NU KÖR VI!!!! Jag gillade verkligen ettan när den kom. Sen blev det en liten dipp (men fortfarande bra) med tvåan och trean. Sen kom hela gänget tillbaka och jävlar vad man gått från klarhet till klarhet. Dessutom lyckas man på ett snyggt sätt knyta ihop både tvåan och trean med de övriga filmerna trots att framförallt trean inte hade nåt med nåt att göra när den kom. Vin Diesel flexar sina muskler som aldrig förr och har en perfekt motpart i Dwayne The Rock Johnson som flexar sin muskler ännu mer. Paul Walker (R.I.P.) är supercharmig och cool som bara en tvättäkta amerikansk filmstjärna kan vara. Brudarna (Michelle Rodriguez, Jordana Brewster och Gal Gadot) är nästan hårdare än självaste Vin och bilarna är snabbare, tuffare, snyggare och ööööh...snabbare än nånsin förr. Det här är stendum muskelaction som bara bygger på adrenalin, hjärndöda oneliners och en handling ingen bryr sig om för den är för knäpp ändå. Allt med lagom delar allvar och glimten i ögat. Jag vet att det här egentligen inte är bra men jag är för underhållen för att kunna tycka annat än att det är fantastiskt och kanon. Dumaction när den är som bäst helt enkelt och ja, jag ser redan fram emot sjuan och åttan och nian. Så länge man öser på såhär är det bara att tuta och köra i min bok.
/Surskägget

Inga kommentarer: