lördag 8 november 2014

The Strangers (Utmaningen del 1)

@
Jag gillar mina monsterfilmer när det kommer till skräckfilm. Vampyrer, zombies, amöbor, spindlar, hajar, varulvar, utomjordingar och givetvis alla ikoner som Freddy, Jason, Myers, Leatherface. Jag gillar inte spöken, Djävulen eller barn eller en kombo av alla tre när det kommer till skräckfilm. Inte alls. Såg Exorcisten för 20 år sen och sover fortfarande dåligt om nätterna. Så Vrångmannen gav mig en lista på 10 filmer som en utmaning inför detta skräcktema. Av dessa 10 skulle jag välja 3. 9 av dessa filmer på listan är bara spöken, Djävulen och barn och i många fall en kombo av alla tre. En film på listan var det inte. The Strangers. Självklart tog jag the bitch way out och valde den som en av tre. Tänker inte utsätta mig för spöken, Djävulen och barn i onödan. Såhär i efterhand önskar jag att jag valt bort denna. Vilket sunkigt skräp! Det spelar ingen roll att Liv "fortfarande-finast-i-världen" Tyler är med när du har sopan Scott Speedman i den manliga huvudrollen. Han är sämst! Och inte hjälper det att både hans och Tylers karaktärer är skrivna så platt så man inte bryr sig om dem nånstans. Tvärtom. Efter ungefär en halvtimme in i filmen sitter jag och hejar på skurkarna och önskar att de bara kan döda hjältarna så att vi andra kan stänga av nångång. Så sjukt trist och ospännande så jag vet inte ens vart jag ska ta vägen. Skräck my ass! Vrångmannen var supergenerös med betyget.
/Surskägget
PS. Utmaningsfilm nummer 2 har garanterat både spöken, Djävulen och barn. Har inte sovit sedan jag såg den för en vecka sen. Tack Vrångmannen, schysst.

Inga kommentarer: