måndag 19 oktober 2009

A Perfect Getaway

@@
Den här thrillern har jag varit lite sugen på ända sen jag såg trailern för ett bra tag sen. Ett nygift par (Steve Zahn och Milla Jovovich) åker till Hawaii på hikingresa. Mitt ute i det fantastiska landskapet får de höra av några turister att det skett ett mord på ett nygift par på ön. De beslutar sig ändå för att fullfölja sitt smekmånadsäventyr. Ja det är som uppbyggt för lite raffel och det börjar onekligen hyfsat. Paret stöter på flera udda personer under sin väg och oron växer sakta men säkert. Tyvärr så faller filmen platt på tradiga klichéer trots att den hela tiden gör allt för att undvika dom. Det händer faktiskt inte så mycket även om regissören/manusförfattaren David Twohy (Pitch Black och The Chronicles of Riddick) försöker braka loss i tredje akten. Det finns naturligtvis en tvist också i sedvanlig thrilleranda. Jag brukar ju gilla såna här rullar men A Perfect Getaway hade knappt något att hämta. Grym backdrop (jag vill åka till Hawaii imorrn!) och schyssta skådespelare men tyvärr så blir det varken speciellt spännande eller fartfyllt. Fan också!
/Vrångmannen

Inga kommentarer: