onsdag 2 april 2008

Zoolander

@@@@
HAHAHAHHAHAHAHA! Innehåller några av de bästa scenerna som fångats i en komedi. När Jon Voight glider in och levererar en Oscar performance helt med straight face och utan att nånstans visa att han är medveten om att det är en komedi och inte århundradets tyngsta drama är det så kul att jag skrattar upp magsäcken. Vince Vaughn i samma scen gör världens hittills bästa cameo. HAHAHAHAHAHAHA! Jag sitter och skrattar för mig själv samtidigt som jag skriver det här, så kul är det. Filmen i sig är en ren skrattfest förstås. Ben Stiller har aldrig varit bättre än Derek Zoolander som är sååååå slut i huvudet att det är ett under att han överlever vardagen. Will Ferrell som storskurken Mugatu...jag orkar inte ens. Helt seriöst. Jag orkar inte. Bara jag tänker på hans galna frisyrer och den lilla jävla hunden han har HAHAHAHAHAHHAHAHAHAAHA! Owen Wilson funkar perfekt som Zoolanders ärkerival, och alla sköna cameos är helt underbara (David Bowie, David Duchovny, Winona Ryder, Billy Zane). Sen får vi inte heller glömma Alexander Skarsgårds USA-debut i trettio sekunder innan han brinner upp i en bensinstationsolycka. Handlingen är enkel, i många år har korkade fotomodeller utnyttjats som lönnmördare. Nu är det Zoolanders tur att bli det av onde Mugatu. Men med Owen Wilsons hjälp löser sig allt. Stora skratt bjuds hela tiden.
/Surskägget

4 kommentarer:

Anonym sa...

En ohyggligt bra film. Ben Stiller har aldrig varit bättre, vare sig före eller efter Zoolander. Will Ferrell är sjukt bra. I FEEL LIKE I'VE TAKEN CRAZY PILLS!

Anonym sa...

Jag håller med! Enligt mig är det en till och med en 5:a. En av mina absoluta filmfavoriter faktiskt. Har sett den massor av gånger. Älskar The Walk Off och "you can read minds" och typ allt annat. Komedi blir inte roligare än så här!

Kuntza sa...

Här står vi enade. Zoolander ÄR en total klassiker och en milstolpe för dum-komedier.

KKKK+
tål att ses många gånger

I feel like I'm taking crazy pills..!

Anonym sa...

You're more dead to me than your dead mother. HAHAHAHAHAHA!