onsdag 11 december 2013

Julkalender 11 dec

Vi kikar lite på några kommande BANG FOR THE BUCKS rullar som verkar lite intressanta och/eller balla.

Edge of Tomorrow
Vi gillar ju vår Tompa Cruise här på bloggen. Vi gillar också vår science-fiction, vår action och vår Emily Blunt. Det här KAN INTE bli dåligt. Fan vad jag vill se film nu. Stor film. På bio.
/Vrångmannen

Det här ser mycket lovande ut. Blev så inihelvete sugen på att se detta nu nu nu. Tompa är alltid Tompa och Emily Blunt är jag kär i.
/Surskägget



Godzilla
Amerikanska Godzilla-remaken från 1998 med Matthew Broderick kunde ha blivit något men istället var den näst intill kass.Varför skriver jag näst intill? Den var ju KASS! Av någon anledning har jag börjat snegla halvintresserat åt den här nya Godzillarullen. Jag undrar egentligen varför. Regissören Gareth Edwards enda långfilm innan denna var Monsters och den var ju så sjuuuuukt kass! Sen fick jag syn på den här superfärska trailern och fick gåshud. Stämningen är outhärdligt tung. Hoppas hoppas hoppas! Check it out.
/Vrångmannen

Nej. Jag är inte impad. Det är en ödlejävel. Hur svårt ska det vara? Ge mig en ihoprullad tidning och en kvart så är den ihjälslagen! Ingen rädd för nåt här. Jebus.
/Surskägget



Jupiter Ascending
Syskonen Wachowski (Bound, Matrixtrilogin, delar av Cloud Atlas..) är tillbaka och de verkar vara i fin form. Trailern till deras nya sci-fi / "thrilla from Manila" / actionspektakel bådar gott och med Mila Kunis i dubbelroll samt en riktigt schysst design på framtiden så känns det här nästan säkert. Jag säger nästan för jag minns fortfarande Matrixuppföljarna (och vaknar ibland upp svettig, skrikandes av fasa!). Nåväl, de får alltid en chans och en halv i min bok och som sagt trailern är sjukt lockande. "Some lives will always matter more than others.."
/Vrångmannen

Mila "snart gift med Surskägget" Kunis. Behöver jag säga mer? Det här blir toppen.
/Surskägget



The Amazing Spider-Man 2
Jag vet inte. Jag vet inte. Jag var ju skeptisk till den förra som jag tyckte var en alltför tidig reboot. Sam Raimis Spidermanrullar med Tobey Maguire som Spindeln låg fortfarande kvar med stor glädje, färskt i minnet. The Amazing Spider-Man överraskade dock en smula och var en underhållande romp. Trailern till tvåan är också, å ena sidan rätt schysst, man blir sugen men å andra sidan så är jag lite... jag vet inte. JAG VET INTE!
/Vrångmannen

Jag vet. Och det jag vet är att ettan sög och det här inte verkar bli bättre. Usch!
/Surskägget



Robocop
Jag var så arg så det kokade i mig när jag hörde att det var dags för en reboot på Paul Verhoevens underbara och klassiska Robocop. "Vem skulle spela huvudrollen sa ni? JOEL KINNAMAN?! Från kassa SNABBA CASH?!" Mörkret. Sen dök ju första bilderna upp från inspelningen och "dräkten" var svart. DEN VAR SVART! ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH! Meeeeeeeen sen dök den här trailern upp och nu är jag lite busig igen. Bara lite.
/Vrångmannen

Knappt busig. Men okej. Lite busig. Kanske inte blir så knäppuselt man trodde. Eller så blir det det. Nu är det jag som inte vet längre. Längre.
/Surskägget



Sabotage
JAAAAAAA! Schwarzenegger is back again hahahaha! Arnie ser ut som han är hundra år gammal och är charmen personifierad. Rullen verkar välgjord, spännande med galet mycket action (och Arnold!). Jag är nöjd redan innan jag sett filmen.
/Vrångmannen

HAHAHAHAHA! JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA! Arnie! Arnie! Arnie!
/Surskägget



Captain America: The Winter Soldier
Inte en chans att den här kommer att göra en besviken. Glädjen att se hjältarna var för sig i olika filmer och äventyr innan det är dags för THE motherfucking AVENGERS att ASSEMBLA och riva stan på vita duken igen. Kör bara kör!
/Vrångmannen

Given succé. Given kanonrulle. Ge mig mer superhjältar hela tiden bara.
/Surskägget



X-Men: Days of Future Past
Originalregissören Bryan Singer är tillbaka och det är ett gott tecken. Bra story blandat med bra action och känsla. Det gamla möter det nya. Ser fram emot denna riktigt mycket, speciellt efter den kackusla Wolverinerullen, herregud alltså, vilket förbannat dret och klet. Kom igen nurå. Ge oss klassiska X-Men tillbaka.
/Vrångmannen

En uppföljare som är något så fantastiskt som två uppföljare i ett. Det är X-Men IV och X-Men: First Class II i samma film. Underbart. Kan nån göra detta på ett snyggt, smart och coolt sätt är det helt klart Bryan Singer. Det här kommer att bli toppen!
/Surskägget



Homefront
Älskar ju såna här rullar. Förhandssnacket har inte varit nådigt men med ett manus av självaste Sylvester Stallone och med en stjärtsparkande Jason Statham som bara vill ha SIN DOTTER TILLBAKA av kidnappande, methknarkande hillbillygalningarna James Franco och company. Hahahaha det här kommer bli toppen. Älskar trailern. Så mycket. "They call him Gator" HAHAAHAHAHAHA! Franco.
/Vrångmannen

Gillar ju inte Statham sådär överdrivet mycket i vanliga fall, meeeeeeeen när han har nya mentorn Stallone bakom sig på manusfronten och James Franco, mitt ex Winona Ryder och Kate Bosworth som motspelare så kan det faktiskt bli riktigt intressant. Trailern lovar gott och jag skiter i allt förhandssnack om hur usel den är. Är den bara hälften så bra som trailern lovar kommer vi att ha en kanonkväll. 80-talsaction på 2010-talsvis. Mycket nice.
/Surskägget



/Vrångmannen


2 kommentarer:

Fiffi sa...

Gåshud a la BADASS på Godzilla! Vilken trailer! Gosh!

Vrångmannen sa...

Ja den är läcker alltså. Stämningen!